21 oktober 2012

Halvvägs?

Vi målar och målar och målar...det blir bra och vi är en bit på väg! Nytt vitt på gammalt vitt är en enorm skillnad, det gamla vita är mer beige/gult/grått....Huvva!

Som tur är har vi fått hjälp med taket så där strök vi "bara" en extra-strykning med en halvblank färg för att få det lite blankare:) till saken hör att sambon hates to måla...så följande händer:
Han börjar måla och jag spacklar tapetskarvarna, det är inte så mycket tapet så jag blir klar ganska snabbt då kommer förslaget:
"Kan du ta över lite här? Jag måste gå och fixa en grej..."
Jag tar över och målar och målar och målar...efter tre kvart börjar jag efterlysa honom! "vad gör du? Nu får du väl ändå komma tillbaka..."
"njae, alltså jag fixar lite..." säger han och skruvar på sig. "nej, nu får du ta över...taket var ändå din grej" poängterar jag. Motförslaget blir "kan vi inte göra det tillsammans?"
Det var typ 3kvm kvar att måla så det fick han faktiskt göra klart själv:) jag slår vad om att han ändå bara kollade blocket, fast det skulle han aldrig erkänna:)

Idag tog färgen till väggen slut...då är det liiite irriterande att man för det första optimistköpt färg och trott att den skulle räcka och för det andra, bor i en by med söndagsstängda affärer!

-Linda-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar