13 oktober 2012

Älgkött & utebelysningar

Spenderat dagen i Lima, "kottandes" i älgkött.... Innan vi åker upp kollar jag av med mamma så att allt finns inför kottandet. Obs, med kottande menas stycka och putsa kött. Inget annat!

-jag har köpt påsar, på loppis! Tillägger hon raskt och stolt.
-på loppis? Blir min självklara fråga.
-ja, det står Renhalls bröd på dom men det gör ju inget...dom kostade ändå bara 25:- för 250 st!

Så mitt nypackade älgkött och köttfärsen ligger nu i påsar med trycket "Renhalls bröd, med mersmak", detta kommer få mig att le varje gång jag tar upp en bit ur frysen. Det är så typiskt min mamma, typiskt Gunnel:)

Såklart skulle alla vara med och göra sitt, Helmer hittade på sin egen syssla...det var att plocka i och ur köttfärsen ur backen, i och ur & i och ur...and so on.

På väg hem åker vi förbi några (!) hus som redan satt ut julgransbelysningen, ärligt...det var väl ändå liiite tidigt! Fast, längtar man till jul och tomten så gör man!

-Linda-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar