7 oktober 2012

Rookie på Barnloppis!

Åkte till Malungsfors för att gå på min första barnloppis, detta fenomen jag bara tidigare hört talas om...

Kommer dit ca 10 min innan det öppnar och redan då sträcker sig kön ett 30-tal meter... Det är alltså kön för att komma in! Dom andra, vana, loppisbesökarna har tomma påsar med sig....but why?

Dörrarna öppnas och alla "vallfärdar" in och väl inne bryter kaoset ut, det lyft/vrids/vänds på plagg efter plagg... Plagg som man tror att man vill ha lägger man i sin medhavda påse, det är som ett slags pax-system fast man bär med sig sin "paxade" sak... Jag som inte hade någon påse med mig får efter en stund kramp i armen, som jag lägger mina paxade plagg på, lärdom! Innan man går till kassan går man igenom sina fynd, lägger tillbaka det som man ångrat sig på och tom fyndar sånt man missade förra gången vid bordet!

I kassakön får jag höra att förra året fick man vänta i trekvart på att betala men nu går det minsann mycket fortare....det rycktas även om att det i Särna finns ett effektivt galgsystem som gör att det går ännu fortare på deras barnloppis!

Efter att jag betalat mina fynd väljer jag att gå igenom loppissalen på min väg ut, där fyndas ett par fodrade röda gummistövlar...säkert någon annan som ångrat sig på dem eftersom de inte fanns där tidigare! Den här gången kan jag iaf ställa mig i snabbkassan för max 5 varor:)

Dagens lärdom, ta med egen kasse...gärna typ IKEA och ta inte på någon ytterjacka!

-Linda-

1 kommentar:

  1. Haha! Sen blir man beroende! Till våren ses vi säkert igen på loppis i jakt på fynden =)

    SvaraRadera