8 oktober 2012

Mammas väska

När jag var liten var bland det bästa jag visste att få kika/rota runt i mammas handväska. Där fanns pennor, en blyerts- och en bläckpenna, kvitton, en kalender och alltid en ask Läkerol Bonbons.... Någon nyckel hem fanns inte, den hängde alltid på ett bra gömställe ute och bilnyckeln låg alltid på fönsterbrädan i hallen....väskan var i ljust skinn och luktade sådär "äkta" skinnigt.

Idag höll jag nästan på att sätta i halsen när jag kikade ner i min handväska... Där hittar jag pennor, en blyerts- och en bläckpenna, kvitton från Ica, ingen kalender utan min mobil med kalender och en plastask med Extra tuggummi! Någon nyckel hem har jag inte, den hänger väl gömd ute och bilnyckeln...ja, den lägger jag på fönsterbrädan i tvättstugan. Jag har alltså nästan exakt samma innehåll och rutiner som min mamma! Behöver jag ens skriva att väskan är i ljusbrunt skinn....

Du vet det här när man säger " ja, jag ska då i alla fall inte bli som min mamma!" Jag kan bara erkänna, jag är en bra bit på väg:)

-Linda-

1 kommentar:

  1. Tyvärr var min kära mammas väska alltid överfull...och så är det också med min :-)

    SvaraRadera