14 oktober 2012

Finn tre fel...

Har "monterat ner" sovrummet och då framträdde den hemska tapeten och bården ännu mer! Mörkgrön tapet, oreangemönstrad bård och furutak...OMG! Hur kunde man? Och med man menar jag till viss del jag...2001 inredde jag en lägenhet i Vänersborg och håll i er nu, hallen-terrakottafärgad, sovrummet-mörkblått, vardagsrummet-gult (!) och köket-mörkgrönt... På den tiden ville man tydligen så långt bort från ljusa och lugna tapeter som vanligt, nu när jag tänker tillbaka återkommer tanken...hur kunde jag?? Tivolivarning!

Vad kommer vi att tycka att är fult om 10 år? Ommålad furu? Vitt vitt och åter vitt? Öppna ytor?

Nedanstående kombination ska i alla fall bort å det snaraste!

-Linda-

2 kommentarer:

  1. Haha! Jag fick en lägenhet i Sthlm helt omtapetserad. Valde gult i v-rummet, lila i sovrummet, senapsgult i hallen o. blått i barnrummet. Behöver jag nämna att jag var kräkfärdig när tapetseraren gick?! Hur kunde jag?! (oxå i början på 2000-talet).
    Skämdes när jag lämnade över nycklarna till nästa hyresgäst...

    SvaraRadera
  2. Härligt att höra att vi är flera som gått igenom denna färgkavalkad, hoppas att man inte får nått återfall:)
    Kram

    SvaraRadera