17 oktober 2012

0,1 ton!

Det var min tanke när jag vägde in mig för lille H's kjejsarsnitt. Vågen stannade på 91 kg...nästan 0,1 ton!

Nu tänker kanske du, "men du var ju gravid" men det berodde inte bara på det... När jag flyttade till Malung började dom här myskilona att smyga sig på! Jag gick "bara" upp 9 kg under min graviditet, dom andra kilona...det var myskilon! Det är dom som kommer när man unnar sig (för mycket) äter hämtmat och gör täta restaurangbesök, lägg därtill ett stillasittande jobb så är kombon ett faktum...

Nu är jag snart nere på en schyst vikt igen, ligger just nu på 65-67 kg beroende på dagsformen....det hade vart gött att ligga på 63-65 och fått bort det där mjuka på magen, det kommer nog...tids nog:)

Det här har varit möjligt genom:

Promenader, knatat med barnvagnen en timme (nästan) varje dag.

Sprungit på löpband, typ 2 ggr i veckan...kommer nog aldrig att glömma känslan när jag klarade att springa 3km utan paus, eller 5km några veckor efteråt:)

Tränat styrka genom funktionell träning.

Plankor, plankor och åter plankor!

Jag har inte följt någon speciell kost, man kan äta allt man vill men inte jämt!

Sammanfattning, garderoben har bytts ut:) jeans som förut inte ens kom upp över låren är nu utslängda! Jag mår bättre, orkar mer och känner mig så otroligt frisk! Om jag kommer att gå upp igen....kanske, men inte utan att ge myskilona en fajt iaf:)

Det är lite skillnad, eller hur?
-Linda-

4 kommentarer:

  1. Du, de e STOOOOR skillnad!!!! Härligt att se! Så jävla bra jobbat! Beundrar dig!!!
    Massa kramar!

    SvaraRadera
  2. Wow! Det trodde jag inte när du pratade om att gå ner i vikt på ett pass, men där fick jag. Så himla bra gjort! Imponerad.
    Kram på dig

    SvaraRadera