19 oktober 2012

Sätt delmål och unna dig!

Jag satte ett mål, jobbade mot det och om jag fixade det så unnade jag mig! Det är en del i att jag faktiskt fixat det här, eller att jag iaf är en bit på väg:)

Ett av mina mål kunde vara att tappa ett kilo, en cm runt midjan eller en ny sträcka på löpbandet.... Det jag unnade mig behövde inte vara mat, ibland var det nya kläder:) Det är mycket bättre att köpa kläder som passar än att stå och svettas i en provhytt och prova kläder och tänka "den passar nog snart, jag har ju tänkt gå ner i vikt!"
I maj köpte jag mina Blingo-jeans, de är nog en av mina största "unningar" :) ikväll unnar jag mig pizza...

Klart att jag har haft hjälpredor på vägen, appen ShapeUp och Runkeeper. ShapeUp hjälper dig att hålla koll på hur mycket och vad du stoppar i dig och Runkeeper tror jag att du vet vad gör:) sporrande!

Så, sätt delmål och unna dig när du nått dem! Keep in mind "äta för att träna eller träna för att äta?"

Kör hårt, du kommer att lyckas!

Oh, btw...bilden är lånad från blingo.se

-Linda-

2 kommentarer:

  1. Funkar säkert för många! Bra sporre!!
    Jag däremot vill ha målet till hands DIREKT kan liksom inte vara glad att jag har kommit en bit och fira ett delmål...delmål liksom...nä de e inget för mig. Men som sagt säkert toppen för många!!
    Oooooootroligt bra och sporrande blogg du har min vän!
    Man blir liksom så här:
    -Jiiiiiiiiihoooooooo! NU KÖR VI!!!
    Massa kramar!

    SvaraRadera
  2. Det är alltid bra att ha ett slutmål:) och tänk så skönt om man kunde nå det direkt:) kul att du sporras av min blogg, det sporrar mig!

    Kramkram

    SvaraRadera