12 oktober 2012

Köpt en häst!

Spenderat timmar av dagen på Sängvaruhuset Sova...jag har legat på rygg, på sidan, med olika kuddar och testat sängar från Tempur, Jensen och Carpe Diem. Tillslut tar säljaren med oss till den "rutiga" avdelningen...till Hästens...

Vi börjar med att ligga på rygg, på sidan och med olika kuddar...sängen är skön, väldigt (!) skön! Efter en stund frågar jag efter priset. Svaret jag får får mig att snabbt brista ut i ett "skojar du?" Men säljaren skojar inte, han pekar däremot på en annan säng som kostar 216 000:-!! Av ren nyfikenhet måste jag såklart prova den, känslan när man la sig i den är svår att beskriva. Kroppen känns fjäderlätt och materialet lyxigt, ja underbart är nog ordet jag söker. Men ärligt, vem köper en så dyr säng?! Inte jag i alla fall...

Besöket slutar med att vi köper en säng, med rutigt tyg... Nu ska vi "bara" hem och renovera sovrummet så att det matchar sängen:)

-Linda-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar