20 oktober 2012

Träningsvärksgaranti...

Fick en timmes "frist" för att åka till gymmet igår, fick alltså se till att nyttja tiden väl:) satte ihop ett eget pass som bestod av:

2 km löpning (uppvärmning)

Dessa övningar körde jag tabata på:

Knäböjshopp med 10kg på skivstång
"Dom där garanterar träningsvärk" sa Josef...och ja, det gjorde dom verkligen!

Armhävningar på tå, okej....sista två seten fick bli på knä, det gick bara inte på tå!

Squats med kettlebells, 2*10 kilos.

Biceps-swing med kettlebell, 20 kilo

Planka på step up-bräda, stå som vanligt fast med fötterna på en step up-bräda...det blir skillnad, jag lovar!

Det var allt jag hann med på min timme, men som sagt...det känns idag! Tänkte ta en löptur efter jobbet idag men vädret hjälpte till att få det att stanna vid en tanke hihi.

Sovrumsrenoveringen då, den går framåt...taket är färdigmålat och det gjorde garderoberna ännu fulare, nu är dom gul/beige/gråaktiga. Urk! Fast jag hoppas att vi kan lämna dörrarna på ommålning snart:) vi har börjat sätta väggen som ska ha råspont och jag har slipat och spacklat tapetskarvarna...vi är en bit på väg:)
Nästa lördag kommer nya sängen och renoveringsoptimisten i mig tror att det är klart tills då:) man kan ju hoppas iaf!

Sponten ska målas vit och 80-tals mattan ska ersättas av ett vitpigmenterat furugolv:)

-Linda-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar