16 oktober 2012

Sover räv

Lille H är inne i en fas...han vaknar på nätterna vid två/trerycket och är bara sådär onöjd. Vill inte ligga ner, slänger sig fram och tillbaka and so on, det enda som hjälper är en vällingskvätt och ny blöja (fast han kanske inte ens kissat på sig) Härom natten när han vaknade så gick sambon upp med honom, tack för det! Jag hör hur det byts blöja och pysslas om, sen hör jag att stegen går mot köket...jag hinner precis tänka "undrar om han kommer ihåg hyllorna som han har lagt på golvet?" Sen hörs det, ett tydligt dunk (!) och sen kommer svordomarna, jag förstår att han har slagit i tårna! Till saken hör att jag är världens sämsta stöd när någon ramlar eller gör något liknande...jag skrattar (tyst) fast jag vet att det är förbjudet vilket gör att skrattet fullkomligt bubblar i mig!

Lyckas lugna mig tills de kommer in i sovrummet igen och sover räv, sådär övertydligt så att det verkligen syns...för tillfället så var det säkrast för husfriden:)

Nu har jag i alla fall flyttat hyllorna och säkrat upp för framtida nätter i skum belysning!

-Linda-

3 kommentarer:

  1. Hihihi! Sånt är ju såååå svårt att hålla sig för när någon klant-slår sig...:-)

    Sen undrar jag (igen?) om inte du kan ta bort "robot-kollen när man ska kommentera? :-)

    SvaraRadera
  2. :) trodde att jag hade fixat det....hm, nu har jag ändrat en till inställning. Hoppas att det är fixat nu da:) kramkram

    SvaraRadera
  3. Nu går det!! :-) jiho jiho jiho!! :-) tanks, mycke smidigare att kommentera från iphonen...:-)

    SvaraRadera