28 oktober 2012

Tappat takten??

Hade en toppenkväll på St Olof igår! Kul att få gå ut och äta själv, jag älskar mina grabbar såklart men lite "alone-tid" behövs ibland! Såg till att ha något i glaset under hela kvällen, så jag tyckte att jag skötte mig...sen när jag skulle betala notan tyckte jag att det var för billigt?! Har väl aldrig hänt tidigare...fick lov att fråga om servitrisen fått med allt! Svaret blir "jamen Linda, du har ju bara druckit tre öl ikväll!" Så ja, det är väl bara att konstatera...dom gamla takterna sitter inte riktigt i längre:)

Men hur gick det nu då? Med fikabrödet... Hur mycket "extra" proppar man i sig på en vecka egentligen? Här kommer min vecka...

Söndag, tackade nej till både munk och wienerbröd!
Måndag, inga problem...däremot testades det nya chips på kontoret, höll emot!
Tisdag, halvt digestive med marmelad på öppna...valnötskärnor fick dämpa sötsuget på kvällen:)
Onsdag, inga kakor i synhåll!
Torsdag, hemmadag med pepparkaksbjudning, men ingen pepparkaka till mig:(
Fredag, föll för kokostopparna*4 i naturgodishyllan...två glas vin på kvällen, aj aj
Lördag, fikat på dop...bulle och tårta! Jag sa ju att jag inte skulle nobba fika på dopet:)

Att nobba en kaka kan kännas som lite för stunden men när man lägger ihop det under en vecka så blir det en hel del! Huvva! Hur gick det gör dig?

Kokostopparna är farligt goda, speciellt dom med nötter och jordgubbar:)

-Linda-


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar