25 februari 2013

Välkommen till Kläppen

När jag var liten och vi skulle åka slalom var det alltid en anläggning som gällde...varje helg och varje onsdag på kvällsåkningen. Vi tävlade i störtlopp nedför Lostupet, glassade runt i "trekilometrarn" som vi kallade den, gick på afterski med då unga Partypolare.... Vi som åkte skidor fick inte hoppa i stora hoppet i den begynnande parken...det var endast för snowboardåkare (japp, det är sant...här var det inte tillåtet att åka skidor) Om vi smet emellan, klart att vi gjorde, vi ville ju testa....det här var på den tiden när det var coolt att ha så långa skidor som möjligt, mina var ett par vita Rossignol som var 180 cm långa...obs Rossignol i neonrosa text...jag undrar vilken åkstil jag hade då?

Nu, sådär 24 år efter första skiddebuten på berget gör jag min (hmh) 11e vinter här! Den här veckan firas det sportlov på berget, solen värmer, det droppar från taken och det känns att vårvintern är på gång...och vet du, jag kan faktiskt inte tänka mig ett bättre ställe att jobba på! Och nästa vinter då ska Helmer få göra sin skiddebut här....




Tranantorget


Bästa barnområdet

Så, välkommen till mitt jobb.

Välkommen till Kläppen!

-linda-

2 kommentarer:

  1. Vi besökte ditt jobb idag! :-)
    Loooooovely!!! :-)

    SvaraRadera
  2. Härligt, har sett dina bilder:) nu såg ut att ha det toppen!
    Kram

    SvaraRadera