18 februari 2013

Air Force!

Har kört ett Crossfit-pass på TRIM, och herre min je va vi fick slita idag....dagens wod hette Air Force:

Vi skulle alltså på snabbast möjliga tid göra:
20 thrusters
20 sumo deadlift high pulls
20 Push jerks
20 Overhead squats
20 Front squats

När varje ny minut började fick vi göra fyra burpees...desto långsammare man jobbade desto fler burpees fick man göra!

Som en liten avslutning parades vi ihop två och två, vårt mission var att göra totalt 200 burpees på lite drygt 11 minuter...när en gjorde 10 burpees fick den andra vila and so on...jag och min team mate hann med 160, dvs säga 80 var! Nog sagt om det, nu är passet gjort och det känns VÄLDANS bra:) hej endorfinkick!

Nu tänker jag ta en kopp the och en kokostopp och lägga mig i soffan, because I can:)

-Linda-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar