5 januari 2013

Tejpad och styrketränad!

Jag har tidigare nämnt att jag har ont i hälen/under foten...det har inte gett med sig utan är precis lika! Så galet surt! Hur ska jag kunna sitta stilla och "vänta" ut det här?! Jag har fått rådet att tejpa foten, stretcha och massera vaden...jag kan säga att jag lyder råden till punkt och pricka:) hoppas att dom här behandlingarna botar min lilla fot...snabbt som attans! Damen jag träffade på Apoteket, när jag köpte tejp, sa att det kunde ta ett halvår till ett år att bli kvitt det här...gissa om jag såg ut som en fågelholk när hon berättade det....

Nu när jag inte kan springa och träna som vanligt gäller det att hitta på andra saker, som inte belastar foten...ex. styrketräning i maskinerna. Dagens pass innehöll bland annat latsdrag, rodd, sneda och raka magövningar:)

Så, nu blir det Vinterstudion en stund...när Niklas kommer hem ska han få äran att massera vaden:) det är jag väl värd, eller hur?

-Linda-

2 kommentarer:

  1. Drit också!!! Fortfarande ont...inte bra..:(
    Vet att Jani fixat en hälsporre...kanske värt ett försök...?
    Krya krya å kraaaam!

    SvaraRadera
  2. Tack Marie:) jag tejpar på och hoppas att det går över snart! Kramkram

    SvaraRadera