24 januari 2013

Långt där uppe...

Den hänger nån deci under taket, stången som jag ska nöta, nöta och nöta på tills jag klarar av pull ups! Pull ups är en övning som tränar både rygg och biceps men och man använder även en hel del bål....bra för hela kroppen alltså:)

Eftersom jag precis börjat träna på pull ups så har det än så länge gått ut på;
1, att orka hänga i stången...ja, för bara det är drygt!
2, att sätta kroppen i gungning på rätt sätt, jodå man kan gunga både rätt och fel...
3, träna chins med gummiband, man spänner ett gummiband under ena foten och sen hjälper det liksom till när man drar sig upp till stången..

Jag kommer att nöta det här tills jag fixar pull ups, för att vara en övning som ser så "enkel" ut finns en hel del att slipa på OCH att bygga upp! Eftersom jag lever med Pippi-inställningen "det har jag aldrig provat tidigare så det klarar jag helt säkert!" är det här en toppenutmaning:) vad tror ni om påsk? Tror ni att jag fixar pull ups då? Utan hjälpmedel....

-Linda-


1 kommentar: