26 januari 2013

Hasat omkring!

Vi åkte hemifrån rätt tidigt, installerade Helmer hos morfarn och sen va vi ute i backen före 10!
Idag var första dagen på skidor på två säsonger för mig...efter 300m i första åket säger sambon "du måste trycka på mer i svängarna, nu hasar du bara omkring!" Behöver jag säga annat än att jag räknade till 10 snabbt som attans! Jag menar, ge mig några åk att hitta formen igen...men det gick bättre och bättre desto mer vi åkte, kul!
Vi lyxade också till det med lunch på Toppstugan och träffade på många vänner som också spenderade en dag i backen:) Men fy för att vara första dagen i ett par pjäxor! Det klämmer här, det gör ont där och jag knäppte upp och igen, upp och igen...men nästa gång blir det bättre, det blir alltid bättre dag två, dag tre är det riktigt bra och sen tänker man inte ens på det!

Nu har vi precis avslutat eftermiddagens bastande och när Helmer somnat ska det bakas pizza!

-Linda-



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar