16 november 2012

RUT flyttar in?

From januari ska jag jobba heltid och sambon lika så och Helmer börjar dagis...då är vi igång! In i hamsterhjulet liksom, i och med detta har en fundering krupit på mig...vem ska hinna städa? Dagsplock, tvätta kläder och sånt där det ordnar sig men städningen? Den här när man drar runt dammsugaren i hela huset, torkar golv, dammtorkar och putsar av nån spegel....

Vi har pratat om att "lejja bort" städningen till nån som kommer hem till oss och gör det där, en gång i veckan....en liten RUT:)

Har du testat RUT?
Kan du rekommendera någon?

(Tänk om RUT kunde ta hand om julstädningen också.....)

Så här ser iaf RUT ut för mig, en go dam med förkläde:)

3 kommentarer:

  1. finns nog någon Rut i Malung själv sitter jag och fikar med Inga

    SvaraRadera
  2. Härligt beslut!! :-) Kolla in min blogg ikväll så ska jag ge ett tips! (Hoppas jag att jag hinner...eftersom jag INTE behöver städa...;-))

    SvaraRadera
  3. Åh, de låter gött de....vi har varit våran egen Rut idag så nu är vi välförtjänta av lite fredagsmys:)

    SvaraRadera