19 november 2012

Obotlig snoozare?

Varje kväll som jag ställer klockan, för kommande morgon, ser jag till att ha bra marginal och gott om tid. Eller ja, jag tänker: imorgon ska jag gå upp i god tid, äta frukost i lugn och ro och faktiskt hinna med att både sminka mig och fixa håret...inte pga tidsbrist tvingas välja mellan de två!

Men under natten händer nånting...när klockan ringer tänker jag: "åh, 5 minuter till" och trycker på snooze. Nästa gång blir tanken"om jag struntar i att platta håret kan jag snooza en gång till" och snoozar såklart vidare. Och så här håller det på, tills jag har typ 20 minuter på mig att fixa oordning mig och äta frukost (och tvingas välja mellan smink eller fixat hår)....när klockan ringde första gången hade jag över 1,5 timme tillgodo!

Om jag ska lova nånting så är det att bättra mig gällande detta...mindre snooze och få mer tid på morgnarna:) kanske är dags att faktiskt använda min Philips Wake Up Light, då blir det isf ljust i sovrummet och kanske liiite lättare att ta sig ur sängen!

-Linda-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar