10 november 2012

Det här med att duscha!

Alltså, det här med att duscha....

När man är nykär och precis har träffats, och knappt vågar visa sig nakna för varandra, då duschar man mer än gärna tillsammans. Helst varje dag och om ens partner råkat duscha ensam kommer frågan: "va, har du duschat utan mig?!"

Men efter ett tag, när det där nykärspirret inte är lika starkt längre, då blir det glesare och glesare mellan dom här duscharna...om man tar en dusch tillsammans kan det kännas lite trångt och man får för lite vatten för att den andra ockuperar munstycket!

när man dessutom fått barn, då inträder en avbytesplan i duschandet! typ, kan jag duscha nu och sen du? Det är snudd på att det high fivas när man möts i badrummet...och får man några minuter till att duscha ensam (utan avbytesplan) hinner man precis komma ur duschen och börja torka sig när man hör "ska vi gå och kolla vad mamma gör?" Och sen står dom där, min lilla publik:) jag tror att det är för att dom saknar mig...

-Linda-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar