2 juni 2013

Ruccola, rädisor och dragon

Vi har packat ihop oss och är hemma igen...hemma med en febrig liten Helmer. Stackarn, han är varm som en liten kamin och har mestadels sovit sig igenom hela dan. Jag kommer att vara hemma och vabba imorgon och jag hoppas att det är något som går över fort, det är inte kul när dom är sjuka dom här små...

Medans Helmer har sovit har jag hunnit med en del fix bla planterat i pallkragarna...i år har jag satt rädisor, ruccola och plocksallad. Jag har också köpt färdigodlade örter :) persilja, koriander, timjan och dragon...den där trötta saken längst bort på bilden är en flyttad rabarber-planta, jag hoppas att den tar sig! Gräslöken har faktiskt överlevt från förra året, trots att den övervintrat i pallkragen! 
Om vi säger så här, om dom ovan nämnda grönsakerna/örterna växer lika bra som ogräset hunnit växa till sig kommer hela Hånäset att kunna förse sig:) 



Det är allt lite lyx att gå ut och ta det man behöver i sitt egna "land"! Det grämer mig lite att jag inte har några potatisar nedpetade någonstans, det får vi nog ta nästa sommar...

-Linda-

2 kommentarer:

  1. Har bara sååå dåligt samvete för vår lilla pallkrage i år... Inget nysatt än men kanske hinner slänga i lite morotsfrön imorrn när jag också vabbar... :-)

    SvaraRadera
  2. Åh, är ni också krassliga...krya på er!

    Kramkram

    SvaraRadera