11 juni 2013

Gubben på axeln...

Oj, vilken imponerande resa alla deltagarna i Biggest Loser har gjort! Jag förstår inte hur det går till?! Eller ja, en vilja av stål och att hålla koll på vad man stoppar i sig och när man gör det....imponerande! Tänk att som Simon, gå ner 47% av sin startvikt, 83 (!) kg...det är en hel person! Rätt vinnare tycker jag, men Emma och alla andra har också gjort ett hästjobb! Bra jobbat:) 

Förra året, när jag gick ner, så var jag sååå tacksam för varje 100 gram som vågen visade minus. Idag har jag gått upp några kilon, hela 3 stycken, vilket är kopplat till att jag styrketränar mer nu och har byggt muskler som i sin tur väger mer än fett...men vist är det konstigt att man hellre hakar upp sig på en siffra på en våg än att känna hur kroppen mår?! 
Jag mår bra, känner mig stark, orkar mer och borde vara nöjd men... det är den där lilla siffran som sitter som en liten gubbe på axeln och muttrar "jojo, bra tränat men du väger 3 kg mer än förra året!" Göbblörv, som vi säger i Lima! 

So, ignorera vågen, att äta bra 8 av 10 måltider och skippa inte mellis så kommer det att lösa sig...ja, och med lite träning såklart:)  

-Linda-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar