20 maj 2013

Fy för kroppshets!

Ikväll har jag kört ett testpass inför mitt funktionella pass som jag ska ha på torsdag, 55 min funktionell träning. Det ska bli så kul och jag har så många övningar som jag vill få med i passet...det blir svårt att välja ut vilka vi ska köra:) men kul kommer det att bli! 

Just nu skrivs det mycket om "kroppshets" i vissa tidningar som jag läser och ja, det är nog en form av hets just nu...överallt! I tidningarna och på nätet: "tappa 7 kilo till midsommar" eller varför inte "hitta din bikiniform nu" och jag blir så trött på det! När ska det vara ok att ha lite "hull" på magen?! Och vad gör det väl att det blir något veck/bulle på magen när man sitter ner?!

Nej, fy för kroppshets och hurra för att träna för att må bra, sitt eget välbefinnande och för att orka mer! Och vet du, jag har "bullar" på min mage och dom stör mig inte, inte det minsta! 

-Linda-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar