21 december 2012

Fredagsbastu!

Körde en kettlebellpyramid idag, sista passet innan jul och jag försökte hålla ett bra tempo genom hela och jag blev riktigt slut...på riktigt! Sist jag var så här trött var efter 45 km cykelvasa, körde passet på em och först nu, 3 timmar senare, efter oboy/mat/soffhäng känner jag mig nästintill "som vanligt" igen...

Dagens kettlebellpyramid bestod av:
10*korta swing/5 armhävningar
10*bicepsswing/10 globlet squats
10*höga swing/10 sumo squats
Man kör varje set två gånger, vila ca 2 min mellan varje set...

Jag jobbade med 14, 16 och 20 kg kb förutom i höga swingen där jag fegade och körde på 12, 14 och 16 kg...jag swingade över med en 20 kilos för nån vecka sen och det var inte alls skönt!

Nu är brasan i bastun tänd och till det tror jag att det får bli en kall, det är jag väl värd, eller?

-Linda-

1 kommentar:

  1. Det är du absolut värd!!! Härligt Linda är bara såååå avis på dig! Jag kör mina morgonturer just nu så gymmet orkar jag i te ens tänka på, hoppas jag kan ta tag i det i januari igen...
    Man får en bra kick av att läsa om din träning så kanske är det de som "sparkar" mig till gymmet en dag! ;-)
    Kram kram å GOD JUL önskar jag dig och din familj!

    SvaraRadera