18 december 2012

En start:)

Sådär ja, ett cykel-och plate-pass senare sitter jag i soffan och bara känner mig skönt trött...benen är trötta, det värker lite armarna och fingrarna darrar, jag har gjort ett bra pass och ALLA ni som var med! Bra jobbat!

När jag började träna, efter att jag hade fått Helmer, började jag med två 1,5 liters petflaskor som hantlar hemma i vardagsrummet, jag letade efter övningar, på nätet, som jag tyckte såg kul ut och som var en utmaning, sen var det bara att öva, öva och öva...tillslut gick det bättre och bättre och jag klarade t o m av att göra armhävningar på tå! Det hade inte hänt förut kan jag säga:) nu går det som en dans:)
För att hitta övningar som passar dig och som du tycker att är kul är mitt tips att kolla runt på olika träningsbloggar och youtube...det finns en hel uppsjö av övningar och sets som man kan köra! Samla på dig ett gäng övningar i träningsboken, eller ladda ner Casalls app, och sen är det bara att sätta igång:)

-Linda-

2 kommentarer:

  1. Kul att läsa om din träningsresa Linda! Bra jobbat. Tur att det finns fler träningsnördar än jag :-) älskart!
    Jag kör som du både löpning, cykel, andra klasser och egen styrka. Äter nog dock lite mer godsaker än dig, men det kanske du får peppa mig med att sluta med det :-)
    Vore kul att träna någon gång!
    Grymt jobbat Linda! God Jul!
    Kram Linda R

    SvaraRadera
  2. Tack Linda! Kul att du följer mig:) ja, det har varit en resa...superkul!
    Åh ja... det vore skoj att samköra nån gång!
    Godsaker måste man få äta men inte alltid, nu är det ju snart jul och då får man verkligen äta!

    Hoppas att ni får en mysig jul!
    Kramkram

    SvaraRadera