12 december 2012

Dags för ett syskon?

Den frågan får jag/vi ibland...vi kör på samma svar, vårt standardsvar "jo, det är klart, när den tiden nu kommer! Man ska ju orka/hinna ligga också:)" thats true! Så inget syskon på gång här alltså men...för någon vecka sen var vi på affärn, träffade några bekanta vid godishyllan och småpratade lite... Sen börjar dom prata med varandra och långt långt borta hör jag hur hon svarar "ja, ta en öl du som kan" Jag spetsar genast öronen, samtidigt som jag låtsas som jag inget märkt...sa hon verkligen ta en öl du som kan?
Innan vi tar oss ut från affärn är jag alldeles sprickfärdig och säger direkt till sambon" hörde du va hon sa?" Men han har ju såklart missat alltihopa...

Nu ska du inte tro att jag är en sån där tjuvlyssnare, det är bara det att när man själv varit gravid får man liksom en inbyggd radar för sådana här svar/kommentarer. Att jag själv, när jag var höggravid, var på en fest och totalbommade att två vänner drack alkoholfri öl en hel kväll det är en annan femma:)

Hursomhelst, nu vet jag...det är som jag tänkte! Det är bebis på gång hos dom bekanta:) stort grattis<3

-Linda-

1 kommentar:

  1. Åh så spännande! Nu gjorde du mig nyfiken =)
    Vi får oxå frågan om barn.. trots att vi har 3!.

    SvaraRadera