7 mars 2013

Vardagslycka!

Idag pratade dom om vardagslycka på radion och vad som är vardagslycka för dig, det här fick mig att fundera....det här är lite spontan vardagslycka för mig:)

Att ha diskmaskin...huuur skulle man överleva utan den? Man skulle ha mindre fritid iaf, det är ett som är säkert!

Att få smyga upp en liten stund före grabbarna på morgonen, slå igång kaffebryggaren, fixa frukost och sen väcka grabbarna och ha mysfrukost...det har vi, varje helg:) yeah right! Inte direkt, men när vi får till det så är det några minuters lyx:)

Att ha en sambo som alltid tar ut mina överfyllda kompostpåsar...den här linjen som finns på påsen passeras varenda gång och innan jag vet ordet av så är påsen ute:) och som om inte det vore nog, han bär in ved också!

Och sen det bästa av allt, att stämpla ut lite tidigare, åka hem i solsken, hämta Helmer på dagis och ta en barnvagnspromenad:) underbart! Att jag efter promenaden fick bära in en skrikande liten Helmer som blev jättearg för att vi inte tog en skotertur, det är en annan femma:)

-Linda-



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar