29 mars 2013

En runda på Långfredagen´s morgon

Jag försökte smyga mig upp imorse men Helmer var nog vaken redan innan jag påbörjade mitt smygande...när jag lämnade lilla stugan så satt han i sängen och byggde lego på sin pappa :)

Jag hoppade i träningskläderna från start och när jag kom till Kläppen så visade termometern dryga -13, det var nära att jag backade ur kan jag lova MEN jag satte igång min låtlista och gav mig iväg. Sprang ner på längdspåret och joggade en runda på dryga fem km, det var kallt och jag blev rejält kall om fingrarna men efter en stund fick jag upp värmen...dagens fem km tog drygt 27 minuter och utan frukost i magen och minusgrader till trots så är jag nöjd med rundan :) Jag brukar inte träna innan frukost men idag hanns det inte med....jag lovar att frukosten efter rundan var den godaste på länge! Det bästa med att träna/springa eller luffsa på morgonen är dagens träning är avklarad och man har hela dagen framför sig :)


Älvspåret vid 7-rycket imorse!


Så, nu kan jag äta lite mer av påskägget med lite bättre samvete :)

-linda-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar