25 mars 2013

En travhäst!

Efter jobb, middag, betalat räkningar, vikt tvätt och nattning av lille Helmer så var det dags för lite egentid...hoppade i mitt Craftställ och mina Asics och gav mig ut:) en 4 km's runda som gick i ett bra tempo...21 minuter, det är jag nöjd med!

Jag fokuserade hela tiden (hela 21 minuter :)) på: axlarna bakåt, upp med bröstkorgen, jobba med bålen och ta ut löpsteget...tidigare har jag haft lätt för att "säcka" ihop och ta korta, korta löpsteg men nu känns det mycket bättre och jag har hittat ett bra flyt, ett bra flow... Förut när jag sprang på löpband så hade jag alltid magen mot bågen längst fram på bandet vågade inte springa mitt på bandet...och ja, jag var nog som en travhäst mot startbilen:) nu vågar jag löpa längre bak på bandet och då blir såklart löpsteget längre...

Efter kvällens runda blev det en måndagsbastu, lite vardagslyx...

-Linda-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar