22 oktober 2014

Resumé!

Oj, va skönt det var att komma hem efter att ha varit "på luffen" sen i måndags:) började med att åka till Stockholm för ett jobbmöte i måndags, igår drog vi vidare till Kungsberget för studiebesök och avrundade dagen med att paddla kajak med Falu Kanotklubb i Hosjö och natten spenderades i Falun. Idag har vi varit på en intressant föreläsning om resetrender och på eftermiddagen åkte vi hem....jag lovar att välkommen hem-kramen som jag fick av Helmer värmde extra gott! 

Att bo på hotell är lite vardagslyx när man är på resande fot! Den här gången bodde vi på Scandic Malmen på Södermalm, prisvärt boende som låg riktigt bra placerat för shopping, mat och bio:) 


Jag gillade verkligen tapeten, snygg eller hur?! 

Vid förhandstitten på Kanotklubbens slalombana tänkte jag "nähära, där kommer jag INTE att åka igenom!" Men om vi säger så här...när man väl satt där uppe i kajaken så var det bara att åka med:) det var galet skoj men hur svårt kan det vara att paddla rakt i stilla vatten?  Mycket, tydligen.... Att paddla kajak i ett mörkt vatten var verkligen ett rejält kliv ur min comfort zone, mörkt vatten är bland det obehagligaste jag vet! Men jag så glad för att jag körde på och för att jag är en av dom som inte tog ett dopp:) 

Tack min goa kollegor för skratt och två riktigt givande dagar!! (Noppa, jag lånade din bild:) 

-Linda-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar