27 oktober 2014

En liten tår av lättnad!

Imorse när jag åkte till jobbet snurrade verkligen tusen tankar runt i huvudet...vilken syn väntade på plats?! 

När jag passerade Hustjärn i Husom sneglade jag ner till badplatsen, där finns en rutchkana som brukar vara en ganska bra måttstock när älven svämmar över och jösses vad glad jag blev när flera decimeter av den syntes ovanför vattenytan!! Älven hade minskat rejält:) 
När jag kom till campingen svängde jag runt hörnet på servicehuset lite försiktigt...när jag kom runt hörnet såg jag hela platån som kvällen innan låg flera decimeter under vatten! Vilken känsla:) :) vi gjorde det!! Vi klarade översvämningen!! Och ja, en liten tår av lättnad letade faktiskt sig fram...

Bilden togs vid lunchtid idag och jag har nog aldrig varit så glad för att se
gräs och grus bland vagnarna som stod kvar!! Puh, vilken resa de senaste dagarna varit...så lärorikt och vilket samarbete vi hade mellan personal och campare som hjälpte till! Alla är hjältar:) 

-Linda-



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar