14 september 2014

Stigar, broar och hagar!

Val och ved så började dagen...all ved har kastats in i vedboden och valet är gjort! Hoppas att du också passade på att göra din röst hör och att du röstade med hjärtat och ansvar. 

Men nu, över till något annat...jag hoppade i träningskläderna och tanken var pw, men det blev en tanke! 

Jag kände för att springa så jag gav mig iväg och de första två kilometrarna avklarades på ca 6 min/km...sen tog jag det lite lugnare och gav mig ut på okända stigar! Jag sprang kringelkroken och passerade broar, sprang på stigar, klättrade över staket och tassade genom hästhagar (med hästar i!) och rundade gigantiska vattenpölar och hela tiden hade jag vyn av kvällens vackra solnedgång framför mig! 

Stora delar av kvällens pass gick längs Västerdalälven, så vackert! 

När jag väl vänt tillbaka och passerade Mobyn hade dimman smugit sig in och tillsammans med solnedgången bjöds det på nästan trolska ängar...ibland får man strunta i att Runkeepern avslöjar att man sänker tiden per km och helt enkelt stanna upp och bara andas! (Och fota) 

När jag kom hem stannade Runkeepern på 10,5 km...fatta, jag som trodde att jag tappat löpningen har sprungit en mil ikväll, 10,5 km...härligt! 

-Linda-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar