22 september 2014

Hinner?!

Ibland får jag frågan "hur hinner du?". Oftast är frågan relaterad till min träning och ja, svaret är tre små ord.... planering, förberedelser och lite prioriteringar :)

Med planering menar jag:
1, planera in vad jag ska träna och när. En bra plan är A och O.
2, mat, veckans matsedel och maten är redan inhandlad när måndagen står för dörren.

Med förberedelser menar jag:
1, om man ska hinna med 30 min pw före jobbet då hinner man inte packa dagisväska, matlåda/mellis eller rota fram äggen ur kylskåpet på möran...yes, min äggkastrull står laddad redan kvällen innan :)
2, storkok....I löv storkok! En gryta, lasagne, köttfärssås...you name it! Allt är bra att ha redo i kylen och sen bara koka på vad man vill ha till.

Med prioriteringar menar jag:
Väg för och emot...vad är viktigast för dig? För mig är det inte ett dugg viktigt att t ex kolla på Big Bang kl 19,30 men däremot CSI eller Criminal Minds kl 21,00...då har jag några timmar på kvällen att använda till andra saker, som t ex träning,vika tvätt, rodda diskmaskinen eller till förberedelser till dagen efter :) Så, den här rumpan landar sällan i soffan före 21 på kvällarna.


Ikväll var det ett styrkepass som stod på agendan, en utmaning för mig som inte kört med så mycket "fria vikter" men om du frågar mig så gick det bra, förbaskat bra :)

Ha en fin kväll!
-linda-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar