6 april 2013

Tacka för lamm!

Flanerat, shoppat (way to much) lunchat på O'learys och på väg hem från Sälen hälsade vi på hos Mattias, för en kopp kaffe och för att kika och klappa på vårens lamm....åh va dom är söta! Så där små, ulliga och oskyldiga till 1000 och goa att klappa på! Ja, Helmer tyckte att dom var lite läskiga... lammen kunde få en klapp men absolut inte någon tacka:)

Ikväll har vi njutit av räkor och Västerbottenpaj...äntligen! Så som jag längtat efter denna mat:) min hemmagjorda aioli slängdes snabbt bort då den hade en hemskt besk smak! Jag skyller på olivoljan eller vitlöken eller äggulorna eller...ja, nåt var det fel på iaf! Jag som aldrig brukar misslyckas med aioli, tur att jag hade en köpe-aioli hemma:)

-Linda-



1 kommentar:

  1. Nämen så gulligt,fin upplevelse! Kram Carina

    SvaraRadera