25 april 2013

Slängt ut gamla favvojeansen!

Idag visade vågen på ett positivt resultat! Utan att behöva stå och trycka upp kroppen med ena fingret på badrumsmöbeln eller smyga upp så att den kände ALLA kilon som klev på :) -1,2 kg från för två veckor sedan, helt ok!
Jag måste bara erkänna en grej som hände för dryga tre år sedan...det var dags för hälsoundersökning via jobbet och med det tillhörande vägning.... Jag klev upp på vågskrället och den visade på 10 kilo mer än beräknat! Min spontana reaktion blev att utbrista i ett "det där stämmer inte!" Sköterskan sa "om du vill kan du kliva ner och väga om dig" Sagt och gjort, jag klev ner och upp igen men....såklart med samma resultat! Det var bara att inse att på två år hade det smugit sig på några (!) extrakilon! Gissa om jag rodnade skamset! Innerst inne visste jag nog att så var fallet...det var ju något som gjort att jag fått lägga favvojeansen på hyllan!
Nu är det lite annorlunda, dåvarande favvojeansen är fortfarande undanlagda men enbart för att de inte sitter kvar längre:)

Har precis uppdaterat min träningslista på Spotify! En ny träningsfavorit är Pompeii's låt Bastille...med den i lurarna känns det som om man kan springa hur långt som helst:)
Lyssna här!


-Linda-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar