23 april 2013

Nu har jag tagit fram det!

För några år sedan köpte jag ett olivträd och jag har otroligt lätt för att fästa mig vid saker och det här trädet är en av mina favoriter på altanen:) varje höst tar jag in mitt lilla träd, ställer in det i ett svalt rum (a.k.a. toaletten vid tvättstugan) och sen får det påbörja sin dvala...under vintern tappar det alla blad och ser allmänt anskrämligt ut och ja, Niklas har velat slänga det i omgångar :)

För någon vecka sen tog jag "fram" det, vattnade rejält och ställde det i ett fönster med värmande eftermiddagssol och nu har de första knopparna börjat slå ut i nya blad! Det verkar bannemej som att trädet överlevt en vinter till!
Nu ska det få stå inomhus någon vecka till, sen är det dags för att flytta ut:)

Nu är det dags att packa väskan, imorgon börjar onsdagsträningarna på jobbet...får nog bli en liten joggrunda!

-Linda-



2 kommentarer:

  1. Jag vill också ha ett olivträd!! Frågan är klarar jag av att sköta det? Ska man vattna mer än en gång i månaden...? :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, dom är så fina! Det klarar du av att sköta galant, i ärlighetens namn så har nog mitt träd fått vatten kanske 4 ggr i vinter....det glöms nästan bort när det står sådär undangömt....
    Om du har vägarna förbi så kan jag rekommendera Åsby Handelsträdgård, här är det lätt att göra av med pengar kan jag lova! Kika in på, www.asby.nu

    kramkram

    SvaraRadera