8 april 2013

Coopertest!

Ikväll var det dags för ett löppass på gymmet och jag bestämde mig för att testa min kondition. Inga intervaller eller ett långpass utan ett test helt enkelt! Googlade runt lite och hittade Coopertestet som jag tyckte att passade mig. Det är ett enkelt test och går ut på
att löpa så långt som möjligt under 12 minuter. Sträckan du hinner löpa kan variera allt efter ålder, kön eller kroppsvikt, vilket gör att testet är mycket bra för att testa konditionen.

Egentligen ska man göra det här testet ute men jag tippade upp löpbandet litegrann så att det motsvarade utomhuslöpning. Värmde upp i 10 min, varvade ner i 5 minuter, snöt mig och sen satte jag fart...jag tror aldrig att jag kollat så mycket på klockan som på dom här tolv minuterna! Det brände i låren, svetten rann och jag kände att ansiktsfärgen gick mot knallröd...men sen var det klart!
Jag hann 2,4 km på 12 minuter, jag är nöjd med distansen eftersom jag inte riktigt kommit igång med vårens löpning. Jag hamnade iaf på bra kondition enligt tabellen, härligt!

Om en månad är det dags för samma test igen, då hoppas jag på att hinna några hundra meter till:)

Läs mer om Coopertestet här, http://iform.se/testa-dig-sjalv/test-traning/test-coopertest

-Linda-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar