28 april 2013

På en söndag, bara sådär!

Nyss hemkommen från ett House of Lola-party! Åh va mycket fint det fanns...jag köpte en kjol, ett par byxor och en Hood som är en specialutgåva som bara fanns att köpa idag. Som tur var så fanns hooden kvar i rätt storlek och size:) nu hoppas jag att kläderna hinner komma tills vi far till Cypern!

Idag har jag klarat av en liten utmaning som jag haft...utmaningen var att springa upp på Byråsen och sen hem igen! Jag visste att det var att släppa tiden och köra på att lunka på, att träna uthålligheten helt enkelt...förutom att det blåste rejäl motvind så gick det väldigt bra:) sista backen upp fick jag köra springa förbi två vägspön och gå förbi ett and so on tills jag kom upp, men jag gjorde det:) trots att jag inte skulle kolla tiden så kunde jag inte låta bli...5,5 km i uppförsbacke på 40 minuter, ok tycker jag:) Väl uppe på toppen stretchade jag och pustade ut sen var det "bara" att vända om och springa hem, fast nu var det iaf utför och medvind så det gick betydligt mycket lättare hem:)

Så, 11 km på 1 timme och 10 minuter...på en söndag, bara sådär:) nästa långpass får bli ännu lite längre, i september ska hela 21 km klaras av!


Ha en fin kväll!
-Linda-



2 kommentarer:

  1. Hejsan!! Vad roligt att hitta en blogg som handlar mycket om löpning, och med samma mål som jag själv! Jag har läst lite bakåt och förstår det som att en halvmara hägrar? Vilken? Jag tränar oxå inför ett halvmaraton. Läste om ditt konditionstest, det måste jag oxå prova! :)

    SvaraRadera
  2. Hej, kul att du har hittat hit :)
    ja i september är det dags att klara en halvmara i fjällmiljö! Loppet tillhör Salomon Trail Running och ska bli riktigt kul att testa :) Läs mer om STR här: http://salomontrailtour.se/events/event/salomon_trail_tour_slen__se

    -linda-

    SvaraRadera