17 april 2013

Hastbak a.k.a. katastrofbak!

Slängde ihop en bulldeg och ja, vissa gånger ska man hoppa över sådana där hastbak...idag var ett sådant case! Att sambon dessutom inte var hemma gjorde det inte bättre.

1. Mjölet tog slut och jag tvingades tippa i några dl Grahamsmjöl, inte ok!

2. Efter att degen jäst i 30 minuter upptäckte jag att den var alldeles för lös..to late när det var dags för utkavling!

3. Degen fastnade på kaveln och på bänkskivan...hela tin!

4. Smöret som skulle bres på var för kallt och när jag bredde på blev det stora hål i degen..

5. Samtidigt som jag penslade bullarna med ägg och pärlsockrade dem bar jag omkring på en febrig Helmer, stackars pluttis!

6. Reaktionen som blev när jag satte ner Helmer för att langa in en plåt i ugnen...huamig!

Men, när allt kommer omkring så blev dom ändå goda! Kall mjölk och ljumna vaniljbullar, mumma:) att Helmer bara plockade av pärlsockret och mumsade på det, det är en annan femma...och inför nästa bak: noggrann kontroll av mängden vetemjöl som finns hemma OCH att sambon är hemma under baket.

-Linda-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar