17 september 2013

Två tredjedelar!

Sådär ja, sambon är back in shape igen! Magsjukan drabbade grabbarna i familjen men jag har klarat mig so far! Jag hoppas att det går vägen, har inte tid för några bassilusker nu när Salomon Trail står för dörren! På lördag är det äntligen (!) dags:) 21 km i fjällmiljö... Mitt mål är att ta mig runt och orka hela vägen! Ett bra mål om du frågar mig:) 
Ikväll har jag kikat över outfiten litegrann och kom på, kompressionsstrumpor?! Behöver man det?? Vad säger ni som brukar springa långt...hjälper de till? 

Dagens gympass blev ett x-fit bas! Marklyft 5*5 med 65 kg och sen dagens wod: varje hel minut under 15 minuter gjorde vi 2 marklyft, 4 burpees och 6 air squat...desto snabbare du gjorde det desto längre vila fick man. Jag låg på ett snitt på 26-28 sekunder per set och fick alltså vila en hel del men fy så drygt ändå:) kul! 
Vilken skillnad det är på burpees om man sätter i hela fotsulan istället för tårna innan man hoppar upp för att klappa! Man är mycket starkare och orkar bättre! #dagenstips 

Ha en fin kväll! 
-Linda-

1 kommentar:

  1. Wow vad häftigt! Jag har hört av de som använder kompressionsstrumpor upplever att de inte blir lika trötta i benen men själv har jag aldrig testat. Lycka till!

    SvaraRadera