22 september 2013

Salomon Trail Running, dagen efter!

Idag är kroppen trött kan jag lova, det värker lite i tårna och en och annan skavsårsblåsa har ploppat upp! Vilken utmaning det var igår...21 km Salomon Trail Running. 
Min taktik var att försöka hålla ca 7 min/km...det här var innan jag viste att man skulle balansera, hoppa över eller parera för sjukt mycket sten! Jag hade trott att det var en stig/led vi skulle springa på, inte en stening led med packad jord som sviktade lite lätt! Taktiken sprack alltså....

Så, loppet drog igång och första utmaningen var att ta sig uppför en slalombacke.... det tog en kvart! -då kom tanken, "det här kommer aldrig att gå!" Längst upp i backen satt en skylt 20 km...det var alltså 20 km kvar! Fint välkomnande, eller hur?! 

Sen var det "bara" att luffsa/gå på...mellan 5-11 km gick det riktigt bra, jag sprang på och man hade känslan av att "gu va kul det här är!"
Vid Hemfjällstangen vände det och bar iväg uppåt igen, upp på fjället i stark vind och om möjligt ännu mera sten på leden...uppåt, uppåt och sen sitter 5 km's skylten och då flackar det ut och börjar luta lite nedåt! Sista biten avslutas med samma branta backe som vi började, det var skitdrygt att springa nerför! Det brände under fotsulorna och det kändes som om tårna skulle tränga igenom skorna...men sen var man framme och i mål! 

Jag gick i mål på ca 3.03...till att börja med var jag lite sur och besviken för att tiden passerade 2.45 som var mitt hemliga mål! Efter en stund försvann det sura när jag faktiskt insett vad jag klarat av, en halvmara på fjället! Jag är nöjd och idag jäkligt stolt, vi klarade det!! 

Tack för sällskapet Carola! 

Ha en fin dag! 
-Linda-

1 kommentar: