4 september 2013

Så här började det för två år sen!

Just idag är det två år sen som vi blev inlagda i Falun för att Helmers förlossning skulle sättas igång...just idag hade jag gått över 16 (!) dagar! Dagar fyllda med telefonsamtal och sms som alla ljöd "mäh, har du inte känt någonting än?!" Trust me, hade jag känt något så hade vi åkt....

Väl i Falun går vi upp till förlossningen, undersöks, går ner till bb, undersöks och så är igångsättnings försöket igång....ni som gjort det här vet att inom någon timme börjar sammandragningarna och sen blir det värkar och barn:) men inte här då...några fjuttiga sammandragningar som sen försvann likt luften som pyser ur en ballong! Undersökning igen och beslut på nytt försök imorgon, då ska det nog lyckas....nog! Av min ton förstår du säkert att av nog blev ingenting...inte dag två heller, ingenting hände! Men, nu tas beslut på snitt! Om inget händer under natten såklart:) jag hade god lust att argt stampa med foten i golvet och säga "det kommer inte att hända nåt inatt" hade jag inte vägt 91 pannor hade jag nog velat hoppa istället gör att stampa... 

Jag får tvättsvampar ( typ platta disksvampar) att tvätta och skrubba mig med, håret förvandlas till svinto och precis innan tolvslaget på kvällen smyger jag ut i köket och äter skorpor med marmelad & ost och till det ett stort glas oboy:) efter midnatt råder matförbud pga det kommande snittet! 

Här var det ingen brådska iallafall...

Vad som händer sen kommer lite senare...men jag kan säga två saker: 
1, det är ingen idé att fixa bikinilinjen innan bb...den är det ingen som bryr sig om ändå, dessutom missar man lätt nån tuss här och där:) 
2, det är tillåtet att äta hur mycket godis som helst på bb, jag var storkonsument av Twix i ett par dagar, nu not so much:) 

Ha en fin kväll -Linda-

2 kommentarer:

  1. Åhh va spännande! Alltså jag ska ju inte sticka under stolen med att jag blir grymt sugen på en fjärde liten fis;-)
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Tack för att du delar med dig! Som det ser ut för mig är igångsättning det som gäller nästa vecka..."om det inte händer något" ska till bm imorrn igen så får vi se =)
    Är lite skraj för igångsättning då man använder lite annorlunda preparat här nere i storstan =(
    Kraam

    SvaraRadera