11 september 2013

Multitasking på toan!

Vi småbarnsföräldrar utvecklar med tiden en sju jäkla till egenskap! Jag vet...vi har ett barn och jag vet "det är stor skillnad på en eller två" så ni som har fler barn, extra cred till er:) Jag menar multitasking, förmågan att göra flera saker samtidigt! 

Ta ett toabesök till exempel...ett snabbt besök innehåller ofta, 

# ställer orkidén på vattning i handfatet. 

# dammtorkning av närliggande ytor, dvs allt inom en armslängds avstånd från toastolen... 

# sträcka ut tårna och rätta till badrummsmattan...som på nåt vis alltid lyckas hamna på sniskan! 

# planera morgondagens middag...inte kanske trevligaste stället att göra det på men ändå! 

# om man lyckas få en stund för sig själv njut...annars leks det ofta tittut med Helmer bakom duschdraperiet! 

# till sist...tvättar händerna och torkar ur handfatet (och närliggande ytor!) 

Ett kort besök och lite multitasking resulterar i en snabbstädad toa... Så, hur är det med ditt multitaskande? 

Ha en fin kväll! 
-Linda-

3 kommentarer:

  1. Jodå, lyckas med det mesta här också faktiskt!!! :-) Mitt i prick liksom!! :-)

    SvaraRadera
  2. Ha ha jag är exakt så!! Ska bara slänga en tröja i tvätten men på vägen plockar jag j dan saker, tömmer en sopkorg och rättar till kuddarna i soffan på vägen. :)

    SvaraRadera
  3. Haha kul att man inte är allena om det här:) och dom där soffkuddarna...hur många gånger puffar man inte till dom per vecka liksom! :)

    SvaraRadera