21 juni 2014

Öjsberget!

Efter gofika, midsommartårta och en massa god mat var det dags att komma ut på en promenad:) visserligen sprang jag Hånn runt igår med huamig så mycket gott som man (jag) kommit över efter det! 

Jag och min kompis Erika tog mod till oss och gav oss ut på stigen som ledde oss upp på Öjsberget:)

Det är nästan lite trolskt när man efter en stund kommer fram till kojan...kojan heter Sandbäck-Nilskojan och ligger mitt i skogen, inbäddad i ormbunkar, vackert! 

På vintrarna brukar vi åka skoter upp hit men det här var första sommarbesöket....
Det är milsvid utsikt, det är verkligen vackert här uppe!   

När vi kommer hem så säger grabbarna "jaha gick ni dit?! Vet ni inte att det finns fem (!) björnar på Öjsberget??" Alltså, om jag hade vetat det hade jag nog sett till att ha minst en tamburin med mig...omg! Tur att jag hade sällskap, det är sällan det är tyst omkring oss två om jag säger så:) 

Hoppas att du haft en bra midsommar:) 
-Linda-


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar