9 juni 2014

Kolla din försäkring!

När vi åkte till Kreta blev vår flight över 10 timmar försenad...mutter mutter och det var enormt långa timmar kan jag lova! Bland alla passagerare steg irritationen och det var många som "minsann" skulle begära kompensation, såklart! Under dagen när vi väntade fick vi matkuponger som nästan räckte till vår mat...haha det är löjligt dyrt på Gardemoen! 

Nåväl, väl på planet var all dryck och snacks gratis och de som inte hade beställt mat fick mat ändå....att vi fick frukost halv sju på kvällen kändes ju lite sådär?! När vi kom fram till hotellet så hade de fixat nattamackor till oss:) guld värt! 

Dagen efter att vi kom dit kom ett mail från Ving om att de, per automatik, skulle betala ut ersättning för vad en dag var värd på Kreta...baserat på vad man betalat såklart. Dessutom fick vi ett förseningsintyg från Ving som vi kunde skicka in till vårt försäkringsbolag...hm, det var en surprice för mig! 
När vi kom hem kollade jag med banken, iom att jag betalat resan med mitt VISA, och där hade jag en bra reseförsäkring som täckte in förseningar! Dessutom med plus-tillägg....vad det tillägget är har still jag ingen aning om:) så, kvitto på betalning och förseningsintyg skickades in och tre dagar senare satt en hyffsad slant på mitt konto! 

Kontentan är alltså, kolla din/dina reseförsäkring innan du åker utomlands....nu vet jag att jag har en reseförsäkring för hela familjen om jag betalar med mitt VISA, det kanske är den infon som står i det finstilta (som man alltid läser). 

Här är iaf en som inte tyckte att det var långa timmar...en lekplats som är ett mini-flygplan som man kan styra och som dessutom har en rutschkana, vad mer kan man begära? 

-Linda-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar