11 maj 2014

Balans!

Har precis läst ett blogginlägg av Kalle Wahlström och ja, jag håller med:) klicka in och läs: Kalles inlägg!

Det gäller att hitta en balans:) t ex som längdåkningen, i min värld fanns det inga ursäkter till att inte fixa milen som jag ville ha till Öppet spår:) längdspåret fanns ju för sjutton inte ens hundra meter från mitt kontor! Men tid och samvete satte käppar i hjulet....om jag skulle åka en timme längd före jobbet var jag tvungen att gå upp (håll i dig nu) runt fem, och då börjar jag mitt jobb vid åtta! Men frukost, 40 minuters bilåkning till Kläppen, en timmes längd och dusch å fix efter turen tar sin tid...och the samvete! Gångerna jag körde så fick Niklas både lämna på dagis och hämta...joda, för sen jobbade jag ju till typ 17.00 och var hemma runt 17.45. Gångerna jag åkte längd direkt efter jobbet kom jag oftast hem runt halv åtta...då sov redan Helmer, dom dagarna "hann" jag bara träffa honom innan dagis....med diskussioner om tandborstning och om att klä på sig! Gissa om jag kände mig som sämsta morsan nånsin?!
Men nu, tränar några dagar i veckan...ofta på gymmet efter att Helmer somnat och om Niklas ska iväg på nåt drar jag fram yogamattan här hemma och kör ett hemmapass och emellanåt kläms det in en pizza eller lite vin:)

Min balans är träning några gånger i veckan och äta bra åtta gånger av tio:) vad är din balans?

-Linda-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar