7 maj 2014

Alltid med!

Så nöjd med kvällens pass:) började med en halvtimmes löpning och sen styrketräning på det! 

Löpningen gick i ett behagligt tempo på 6 min/km och kändes bra efter 1,5 km...fram tills dess var det lite halvjobbigt och kändes i vader, lår och lite här och där! 

Styrketräningen blev tre varv av: 

Kettlebellpyramid bestående av 10 korta swingar och 5 butterfly situps. Körde med 12, 14 och 16 kilo...dvs 10/5/10/5 and so on:) 

15*Rygglyft

15*Rumplyft

50 löpsteg mot bänk


Efteråt var jag nöjd, glad och svettig...att jag på vägen hem blev stoppad i en körkorts- och nykterhetskontroll och inte hade körkortet med mig är en annan femma! Det blev inga böter men farbror-polis sa lite bestämt "du vet väl att du alltid ska ha körkortet med dig?" Joda, sa jag, svettig och dan...åkte hem och skämdes lite:) hädanefter ska körkortet alltid med, även till gymmet...eller så kanske jag ska börja cykla dom 900 metrarna ner dit?! 

-Linda-

1 kommentar:

  1. Dax att ta fram cykeln, även det är träning att cykla till gymmet.

    SvaraRadera