13 februari 2014

Var försiktig med vad du önskar...

Efter att ha kostat på Doris (min bil) ett femsiffrigt belopp sitter jag och grunnar lite..... Jag vet att jag för några veckor sen önskade att det skulle bli riktig vinter och kallt! Det jag inte önskade var att framrutan i min bil skulle spricka (på två ställen) i vinterns enda köldknäpp...eller att jag skulle köra sönder en led i framvagnen och efter att det lagats skulle ett hjullager skulle gå sönder! (tre dagar efter att jag fått tillbaka bilen från verkstan....så surt!) 
Inte nog med det, bromslyset i bakrutan gav upp och en lampa fram....hur kan lampor vara så dyra?? För att inte tala om bromsbelägg....

Tur i oturen var iaf att kontakten till airbagen "bara" råkat hoppa isär..eftersom den sitter under en av stolarna fram så kan den hoppa isär om man kör med stolen bak och fram några gånger....tydligen kan den göra det i Audi's! Märkligt kan tyckas! Tur att verkstan viste om denna specialare, det sparade mig 3600 spänn! För en kontakt?!? 

Näe, så med ett skrapat sparkonto och ett shoppingsug utan dess like så är det bara att bita ihop och invänta den 25e...:) 

Ha en fin kväll!
-linda-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar