19 februari 2014

Skitsak?!

Efter som jag propsade på/bestämde att vi skulle skaffa Svante (katten) så är det no doubt about att det är jag som har hand om kattlådan...alias bajslådan enligt Helmer! Inte så farligt enligt mig men jag kan ju säga att jag inte för allt smör i Småland hade räknat med att ha en liten två och ett halvt åring som hänger över ena axeln på mig och refererar likt en sportkommentator (tänk inlevelsen när Kalla körde för guld på upploppet) när det är dags att göra rent i lådan....

"Oj, mamma stoooor bajs" eller "mycket kiss, mamma" eller "va är det där" är kommentarerna som går om och om igen....ända tills vi är klara med uppdrag rensa kattlåda. 
Så, ikväll kom det då, när det var dags för kvällens bad...Helmer sitter och öser vatten ur badbaljan med sin skopa och småsjunger "städa bajslådan, städa bajslådan"! Men, no worries, det var bara badvatten i baljan:) 

-Linda-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar