23 februari 2014

20 år sen?!

Tog en söndagspromenad för att känna på hur kroppen känns efter gårdagen...lite stelt/stramningar i låren men annars helt ok! Jag trodde att jag skulle vara stel i axlar och skuldror idag men de känns också bra:) gött! 

Fy rutti vilket väder...regn och blåst! Imorgon håller jag mina tummar för kollegorna som ska köra Öppet spår...hoppas ni får bättre före och väder än vad det är idag:) 

Har kollat igenom mina mellantider från igår och med facit i hand så borde jag ha vallat om tidigare! Vid första kontrollen i Oxberg hade jag placering 902 för att sen tappa ner till 1357 till Eldris och efter omvallningen tog jag ikapp över 100 placeringar på 9 km....det är också de sista 9 km som gick snabbast, en snittid på 5.22/km efter 21 stakade kilometer är jag överraskande nöjd med:) 
Jag kanske bör tillägga att det här var mitt första skidlopp på dryga 20 år...usch nu lät det som att jag är äldre än vad jag är! Men så är det, sista skidloppet, eller serieskidtävlingen men varm apelsinsaft efter målgång, avklarades när jag var 14 och till veckan passeras 34 gränsen! 


Nu, gofika till hockeyn....vi går väl för guld, eller hur?! 

-Linda-

1 kommentar:

  1. Du är ju inte gammal alls, du fyller ju inte år lika ofta som vi andra!
    Snyggt jobbat på tjejvasan i skitföre.
    Ta lite trolldeg till kaffet :)

    SvaraRadera