22 februari 2014

Rapport från soffan!

Här tänker jag ligga resten av kvällen, halvslumra till Melodifestivalen och försöka klara av ett Sherlock-avsnitt! 

Dagens Tjejvasa får godkänt! Startade kvart i elva i Oxberg och hade noll fäste...absolut nada! Det var stakning som gällde och tanken "jag vallar om vid nästa kontroll" Det är bara det att framme vid kontrollen är det många, många fler som tänkt samma sak...så jag bestämmer raskt (medans jag sveper en mugg sportdryck) "jag vallar om på nästa kontroll"....dryga milen bort! Så stakning it was och jag är så jävla tacksam gör att jag nött bål-, triceps- och latsövningar på gymmet! Utan dom hade det vart kört kan jag lova....men vid nästa kontroll var det samma sak, kö till omvallning och det hade ju inte jag tid med...
Så tillslut kom jag då till Eldris (sista kontrollen) greppar en ny mugg sportdryck, glider fram till vallaboden och där går det smidigt! Skidorna knäpps av mig och rara farbrorn utbrister "men du har ju ingenting under skidorna, varför har du inte vallat om tidigare?" Mitt svar blir "jag har inte haft tid!" Svaret jag får blir ett litet hummande...och ett skratt:) 
Och bannemig, innan jag hunnit svepa sportdrycken och sticks skidorna ut på ett annat ställe, får hjälp med att knäppa på dom igen och sen är jag på väg! Vilket fäste, vilken skillnad! Jag borde kanske ha tagit den där tiden i kön tidigare och haft mera krafter kvar....jaja den lärdomen tar vi med oss till nästa gång:) 

Sista 9 km gick galant, klättrade uppför varje backe som aldrig förr:) Jag var trött på upploppet men så hör jag "titta Helmer, där är mamma" och sen "heja heja!" Gissa om jag växte och blev stolt?! Sen var det bara att "glida" 
in i mål:) 

Nu är det gjort och ja, det blir nog en repris till nästa år:) 

Ha en fin kväll! 
-Linda-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar